acne behandelen bij de huidpraktijk

Intense Pulsed Light (IPL) therapie helpt bij het verminderen van pigmentvlekken en roodheid. Het werkt door lichtpulsen op de huid te richten, die de donkere vlekken en zichtbare bloedvaatjes aanpakken. Na elke behandeling is je huid een stukje egaler en frisser. IPL is een fijne behandeling omdat het verschillende huidproblemen tegelijk kan behandelen.

IPL
Behandeling bij de Huidpraktijk

Wat is IPL?

IPL is een huidbehandeling die gebruikmaakt van lichtflitsen. Tijdens de behandeling worden de lichtpulsen door de huid geabsorbeerd en omgezet in warmte, waardoor donkere vlekken en zichtbare bloedvaatjes vernietigd worden. IPL is een effectieve manier om je huid egaler en stralender te maken.

IPL bij de Huidpraktijk

Bij de Huidpraktijk maken wij voor iedereen een persoonlijk behandelplan, gebaseerd op wetenschappelijke kennis en jarenlange ervaring. Bij ons mag je rekenen op expertise.

Behandelingen met bewezen technieken

Door de wetenschappelijke ontwikkelingen in de gaten te houden en mee te bewegen met de markt, garanderen wij altijd de meest geavanceerde technieken.

Een persoonlijk advies

Iedere huid is uniek en vraagt om een andere benadering. Daarom bieden wij altijd een gratis intake waarin we een persoonlijk advies opstellen.

Een behandeling met vele voordelen

IPL behandelingen worden ingezet voor veel verschillende huidaandoeningen. Naast dat het je huid egaal maakt, werkt IPL ook op de stevigheid van je huid.

De perfecte IPL-behandeling

Een voordeel van IPL ten opzichte van een normale laser, is dat IPL met een breder spectrum aan golflengtes werkt. Op deze manier kunnen we verschillende indicaties behandelen. De IPL werkt specifiek op pigmentvlekken en roodheid, zonder de omringende huid te beschadigen.

Hoe werkt IPL

Voordat we starten met IPL, starten we met een uitgebreide huidanalyse en advies. Zo weet jij precies wat je kunt verwachten van de behandeling en de resultaten.

Tijdens de behandeling ervaar je een gevoel van warmte op de huid. Dit is van korte duur en doet geen pijn. Na de behandeling kan de huid wat warm aanvoelen. Dit trekt binnen enkele uren weg.

Na de behandeling gebruiken we verzorgende producten om de huid af te koelen en te helpen herstellen. Mogelijke bijwerkingen zijn roodheid of zwelling van de huid. Dit verschilt per persoon en is niet erg. Het zal binnen enkele dagen wegtrekken.

Intense Pulsed Light therapie

Huidadvies door een ervaren huidtherapeut

Maak gebruik van onze gratis huidadvies

Wij laten je zien hoe jij je huid nog stralender maakt met effectieve behandelingen en passende huidproducten afgestemd op jouw huid

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over IPL.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op!

Doet een IPL-behandeling pijn?

Het gevoel van een IPL-behandeling kun je vergelijken met een elastiekje dat tegen je huid schiet. Het is licht oncomfortabel, maar van hele korte duur.

Hoeveel IPL-behandelingen heb ik nodig?

Voor de beste resultaten zijn er gemiddeld 2 tot 4 behandelingen nodig, maar dit is erg persoonsgebonden en is beter te beoordelen als wij je huid hebben gezien.

Wat is de hersteltijd van een IPL-behandeling?

Hoe lang het duurt voordat je herstelt bent na een IPL-behandeling hangt af van de indicatie die we behandelen. Pigmentvlekken kunnen de eerste dagen iets donker verkleuren, voordat ze van de huid verdwijnen. Dit hoort bij het proces. Bij roodheid kan het zijn dat je de dag na de behandeling lichte zwelling ervaart. Het kan ook zijn dat je geen hersteltijd nodig hebt.

Is IPL geschikt voor ieder huidtype?

IPL is het meest geschikt voor lichtere huidtypes en werkt iets minder op de donkere huid. Wij kunnen hier uitgebreider op ingaan als we jou en je huidaandoening beter bekijken.

Heeft IPL bijwerkingen?

Over het algemeen valt dit heel erg mee, maar mogelijke bijwerkingen zijn roodheid of zwelling van de huid. Dit is niet erg en zal binnen enkele dagen wegtrekken. Na de behandeling koelen wij de huid ook altijd, waardoor de kans op zwelling zo klein mogelijk is.

Ga voor IPL naar De Huidpraktijk

Met passie en expertise helpen wij jou met een gladde en stralende huid.

IPL