Acne is een vervelende huidaandoening waarbij poriën verstopt raken, met puistjes, mee-eters en soms ontstekingen als resultaat.
Acne is misschien wel een van de meest bekende huidaandoeningen. Acne kenmerkt zich door ontstekingen, zichtbare poriën en een grove huidtextuur. Acne komt zowel in de puberteit als op latere leeftijd voor en heeft talloze oorzaken. Met onze expertise en ervaring helpen wij je hier graag vanaf.

Wat is acne?

Acne wordt veroorzaakt door overmatige talgproductie, een ophoping van dode huidcellen en bacteriën. Factoren zoals stress, hormonale schommelingen, voeding of verkeerde huidproducten kunnen hier invloed op hebben. Het is soms een zoektocht om te achterhalen wat precies de triggers zijn, wat erg frustrerend kan zijn. We helpen jou hier graag mee.

De perfecte behandeling tegen acne

Afhankelijk van de vorm van jouw acne maken we een keuze uit verschillende behandelmethoden. Met een medische peeling verwijderen we de bovenste huidlaag, reinigen we verstopte poriën en verdwijnen de dode huidcellen waardoor de huid minder verstopt. Met lasertherapie verminderen we ontstekingen, roodheid en talgproductie. Dit is met name geschikt voor acne veroorzaakt door bacteriën. Nadat de actieve acne afneemt, is microneedling een mooie techniek om naar een gladde huid te werken.

Hoe werkt de acnebehandeling?

Na een uitgebreide intake en huidanalyse starten we met een persoonlijk behandelplan. Je krijgt advies over producten die jouw huid voorbereiden op de behandeling en waarmee je jouw huid ook thuis kunt behandelen. Hiermee krijgen we de beste resultaten omdat je huid in een gezonde staat beter actieve ingrediënten op kan nemen.

Afhankelijk van het type acne starten we vervolgens met de behandeling. Met verschillende zuren en aanvullende technieken brengen we nieuwe huidlagen aan de oppervlakte. Uiteraard bouwen we dit rustig op, zodat je huid kan wennen aan de intensiteit. We werken met onder andere met medische peelings, microneedling en lasertherapie.

We ronden iedere behandeling af met herstellende en kalmerende producten. Ook adviseren we je met betrekking tot de nazorg. Door thuis de juiste producten met hoogwaardige ingrediënten te gebruiken, behoudt en optimaliseer je het resultaat.

Kies voor de Huidpraktijk

Bij De Huidpraktijk vinden we het belangrijk dat jouw huid krijgt wat ze nodig heeft. Geen overbodige producten of behandelingen. Gewoon een eerlijk advies met realistische resultaten.

Behandel acne met bewezen technieken

Door continu op de hoogte te blijven van de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van acne, garanderen wij de beste behandeltechnieken.

Werken vanuit jouw huid

Acne kent vaak een lange geschiedenis, soms gepaard met veel onzekerheid. Wij willen jou en je huid goed leren kennen en baseren daar ons behandelplan op.

Trots op je eigen huid

Acne kan veel stress en frustratie opleveren en daar willen we wat aan doen. Met onze acnebehandelingen werken we samen naar een gezonde huid waar jij weer trots op kunt zijn.

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over acne.

Waar komt mijn acne vandaan?

Acne kent veel verschillende oorzaken. Hormonale schommelingen, bepaalde voeding, stress of vermoeidheid kunnen allemaal van invloed zijn. Door de juiste aanpak kunnen we samen achterhalen wat voor jou de triggers zijn.

Verdwijnt mijn acne na de behandeling volledig?

Iedere behandeling maakt een verschil, maar het is mogelijk dat je meerdere behandelingen nodig hebt. Ook is het van belang dat we samen de oorzaak van je acne weten te achterhalen, zodat we acne in de toekomst kunnen voorkomen.

Is het krijgen van acne genetisch bepaald?

Het is mogelijk dat je aanleg hebt voor het krijgen van acne. Hier heb je hier weinig invloed op. Gelukkig bieden wij verschillende behandelingen tegen acne waarmee we de aanmaak van ontstekingen kunnen onderdrukken.

Doen medische peelings pijn?

Medische peelings doet geen pijn. De behandeling kan een warm en tintelend gevoel geven, maar dit is van korte duur. Wij doen ons best om de behandeling zo aangenaam mogelijk te maken.

Wat als er littekens overblijven?

Wanneer je acne op een goede manier behandeld, verklein je de kans op littekens. We adviseren jou daarom ook altijd om zelf zoveel mogelijk van je acne af te blijven. Door de thuisbehandeling te combineren met behandelingen in de praktijk werken we naar een egale en gezonde huid toe.

Verminder je acne bij De Huidpraktijk

Met onze passie en expertise staan we klaar om jou te helpen. Met een persoonlijke benadering helpen we jou in alle rust van je acne af. Wij hebben een doel, en dat is jij weer vol zelfvertrouwen in de spiegel kijkt.