Littekens veroorzaakt door ontstekingen kunnen eruitzien als kleine diepe putjes of rode of donkere vlekken op de huid.
Eindelijk ben je van die vervelende acne af, maar nu zit je met de achtergebleven littekens. Vervelend, want waarschijnlijk heb je veel energie gestoken in het verwijderen van je acne. Gelukkig weten we bij de Huidpraktijk hoe we deze kunnen verminderen of zelfs helemaal verwijderen.
Acne littekens

Wat zijn acnelittekens?

Acnelittekens zijn blijvende markeringen op de huid en met name zichtbaar als de acne diep in de huid ontstoken is geweest. Afhankelijk van het type beschadiging kunnen de littekens verschillende vormen aannemen. Zo kunnen er putjes in de huid ontstaan of juist verdikkingen. Ook komen verkleuringen zoals rode of donkere vlekjes na ontstekingen vaak voor.

Acnelittekens laten behandelen

Afhankelijk van het type littekens behandelen we acnelittekens met verschillende methoden. Medische peelings verwijderen de bovenste laag van de huid en stimuleren celvernieuwing. Dit zorgt voor een vernieuwde huid waardoor oppervlakkige littekens vervagen. Microneedling stimuleert de aanmaak van collageen, wat helpt bij het verbeteren van de huidtextuur. Met de IPL werken we specifiek op huidverkleuringen zoals rode en donkere plekjes.

Hoe werkt een behandeling tegen acnelittekens?

Na een uitgebreide kennismaking en huidanalyse starten we met een persoonlijk behandelplan. We voorzien je van een productadvies om je huid zo goed mogelijk voor te bereiden. Dit zorgt ervoor dat behandelingen beter hun werk kunnen doen en dat actieve ingrediënten beter opgenomen worden.

Afhankelijk van het type acnelittekens kiezen we een geschikte behandelmethode. Dit gaat altijd in overleg. Ook bouwen we de behandelmethode rustig op, zodat je huid bijvoorbeeld kan wennen aan de intensiteit van zuren bij een medische peeling.

Ter afronding van de behandeling gebruiken wij kalmerende en herstellende producten en adviseren wij je met betrekking tot de nazorg. Ook voorzien we je van een productadvies voor thuis, om het resultaat van de behandeling te behouden en te versterken.

Kies voor De Huidpraktijk

Bij de Huidpraktijk stellen wij voor iedereen een individueel behandelplan op, gebaseerd op wetenschappelijke kennis en jaren van ervaring. Er tegenwoordig veel informatie beschikbaar, daarom vinden wij het belangrijk dat je een eerlijk huidadvies krijgt. Zo weet je zeker dat jouw huid precies krijgt wat ze nodig heeft.

Behandel acnelittekens met bewezen technieken

Door continu op de hoogte te blijven van wetenschappelijke ontwikkelingen en mee te innoveren met de markt, garanderen wij de beste techniek.

Werken vanuit jouw verhaal

Acnelittekens hebben vaak een geschiedenis. Wij willen jou en je huid goed leren kennen en baseren ons behandelplan specifiek op jouw huid af.

Zit letterlijk beter in je vel

Met een geschiedenis van acne weet jij waarschijnlijk als geen ander dat een oneffen huid niet fijn is. Door acnelittekens te vervagen, kan je weer trots zijn op je huid. Je huid ziet er weer gezonder uit en voelt zachter aan.

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over acnelittekens.

Verdwijnen de acnelittekens volledig?

Of acnelittekens volledig verdwijnen hangt af van de diepte van de littekens en jouw huidtype. De meeste littekens zullen na de behandeling verdwijnen, maar bij hele diepe littekens is het mogelijk dat er toch nog een klein restje achterblijft.

Doet microneedling pijn?

Microneedling doet geen pijn. De behandeling kan een beetje oncomfortabel zijn, maar dit is gelukkig van korte duur. Wij doen ons best om de behandeling zo aangenaam mogelijk te maken.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Hoeveel behandelingen je nodig hebt is afhankelijk van de ernst en de diepte van de littekens. Gemiddeld hebben onze klanten 3 tot 6 behandelingen nodig om tot de gewenste resultaten te komen.

Wat kosten de behandelingen?

De kosten van acnelittekens behandelen kunnen variëren afhankelijk van de behandelmethode en het behandelgebied. Voor de meest precieze prijs kun je het best even langskomen voor een gratis intake.

Vallen de behandelingen onder mijn zorgverzekering?

Littekens ontstaan door acne worden vaak vergoed onder acnetherapie. Check dit bij je zorgverzekeraar of vraag het ons!

Ga voor acnelittekens behandelen naar De Huidpraktijk

Reken af met de laatste tekenen van jouw acne, zodat je zelfvertrouwen weer helemaal terug is. Een flawless skin zonder dat er camouflage nodig is, dat willen we toch allemaal? Klik op de knop hieronder en maak direct een afspraak voor een gratis adviesgesprek.