Couperose, een vorm van chronische roodheid, wordt veroorzaakt door verwijdde bloedvaatjes.
Heb je snel last van roodheid na inspanning? Of hoef je je naam maar te horen en begin je te blozen? Waarschijnlijk heb je last van couperose. Het is een vorm van chronische roodheid en kenmerkt zich door zichtbare, verwijdde bloedvaatjes.
Roodheid / couperose

Wat is couperose?

Couperose is een huidaandoening die zich kenmerkt door zichtbare, verwijdde bloedvaatjes in het gezicht. De bloedvaatjes zien eruit als fijne, rode of paarse adertjes. Couperose wordt vaak beschouwd als de lichtere variant van rosacea. Er zijn verschillende oorzaken bekend, waaronder genetische aanleg, hormonale veranderingen of verschillende leefstijlfactoren.

Een IPL-behandeling tegen couperose en roodheid

De meest gebruikte behandelmethode voor couperose is Intense Pulsed Light therapie Doordat IPL een breed bereik heeft, pakken we de algehele roodheid en de zichtbare adertjes tegelijkertijd aan in één behandeling.

Hoe werkt de behandeling voor couperose?

Na een eerste adviesgesprek en huidanalyse weet je precies wat je kunt verwachten. We leggen je graag uit hoe de behandeling precies werkt, hoeveel behandelingen we bij jou inschatten en wanneer je resultaat gaat zien.

Afhankelijk van de ernst van de couperose starten we vervolgens met de behandeling. Door IPL of een combinatie van verschillende methodes gaan we met jouw roodheden aan het werk. We bouwen dit rustig op, zodat je huid kan wennen aan de intensiteit.

We ronden iedere behandeling af met kalmerende producten. Ook adviseren we je over de aanbevolen nazorg. Door na de behandeling thuis de aangeraden producten te gebruiken, behoudt en optimaliseer je het resultaat van de behandeling.

Kies voor De Huidpraktijk

Bij De Huidpraktijk vinden we het belangrijk dat jouw huid krijgt wat ze nodig heeft. Geen overbodige producten of behandelingen. Gewoon een eerlijk advies met realistische resultaten.

Behandel couperose met bewezen technieken

Door de wetenschappelijke ontwikkelingen in de gaten te houden hanteren wij de beste behandelmethodes tegen couperose

Altijd een persoonlijke benadering

Iedere huid is uniek en couperose uit zich altijd anders. Daarom willen we je goed leren kennen voordat we met de behandeling starten.

Lekker in je vel

Door je roodheid of couperose aan te pakken werken we samen naar een egale huid toe. Dit zorgt er vaak letterlijk voor dat je lekkerder in je vel zit.

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over couperose.

Hoe kom ik aan couperose?

Couperose heeft verschillende oorzaken. Genetica spelen hierin een rol, maar ook de aanleg voor een gevoelige huid, omgevingsfactoren en leefstijlfactoren zijn van invloed.

Gaat couperose helemaal weg?

Couperose is een chronische aandoening, dus het resultaat is gericht op het onderhouden van je couperose. Er zijn bepaalde triggers die ervoor zorgen dat je roodheid weer terug kan komen. We leren je graag wat deze triggers zijn zodat je de symptomen goed kan onderdrukken en weinig tot geen last ervaart.

Is couperose hetzelfde als rosacea?

Hoewel beide huidaandoening vaak door elkaar worden gehaald, zijn het twee verschillende dingen. Men zegt wel eens dat couperose de lichtere variant van rosacea is, maar couperose kan ook op zichzelf staan. Rosacea is een huidaandoening waar een ontsteking van de huid een grote rol speelt.

Is een IPL-behandeling pijnlijk?

Een IPL behandeling kan een warm en prikkelend gevoel geven. Deze warmte trekt vaak binnen elke uren weg en na de behandeling koelen we de huid ook altijd. Op deze manier proberen we de behandeling altijd zo aangenaam mogelijk te maken.

Heb ik aan één behandeling genoeg?

Hoeveel behandelingen nodig zijn voor het gewenste resultaat, zijn situatie-afhankelijk. Gemiddeld hebben onze klanten 1-4 behandelingen nodig.

Laat je couperose behandelen bij De Huidpraktijk

Met passie en expertise staan we klaar om de zichtbare vaatjes en roodheden te verminderen. Wij willen dat jij weer tevreden en zelfverzekerd in de spiegel kijkt.